12 Mart 2011 Cumartesi

Sus yoksa....?!


Ssshhh....sonra yeniden...Ssshhhh...sessizce şarkının sözlerini tekrarla, " Can't read my, can't read my/No he can't read my poker face". Bu aralar "Paradoks Kraliçesi" içime kaçtı dostlar!!Suskunum, ama içimden suskunum. Dışardan gayet çenebazım, ha bir de espiri yapmaktan kendimi alamıyorum,biri beni sustursa müteşekkir olucam. Susturulan kadınlara dahil olasım var bu aralar,bu kadar çok bilmek istemiyorum. Insanlar bana, "Akıllı kızsın, bak bize, çoluk çocuk derken insan ideal felan unutuyor" demese. "Paradoks Kraliçesi"nin talimatı üzerine dün gelen misafirlerime oturmadan hizmet ettim(yalan olmasın biraz oturdum),sofra düzdüm haa bir de ilk defa ballı kek yaptım. Aslında kek yapmak yemek yapmak bahaneydi,misafirlerimle konuşmaktansa mutfakta sessizce yemeğim için, kabarmakta zorluk çeken kekim için dertlenmek istiyordum. Ki ben, mutfakta canla başla yemek ve kek yapmak?!! Sonra Glee Cast'in versiyonunun daha damar olduğunu düşündüğüm Lady Gaga'nın meşhur Poker Face'ı geldi aklıma. Poker Face ve Kadınlar....!!! Sahi bizleri kim susturmaya çalışıyordu?!!
Lisedeyken bir arkadaşım anlatmıştı, babaannesi hiç konuşmazmış. Bir gün ısrarla sormuş bizimki, "Babaanne, neden genelde hep suskunsun?". Cevap tanıdık, hem de çookkk, "Küçüksün 'sus' dediler sustum.Kız kısmı konuşmaz öyle dediler yine sustum. Evlendim, gelin dediğin eli çalışır ağzı çalışmaz dediler sustum. Çocuğum oldu, anaların eli beşik sallar ağzı ninni söyler,ha bi de 'olur Bey' der dediler sustum.Torun torba sahibi oldum, 'koskoca kadınsın accık sus demi' dediler sustum.Eh yavrum kuzum, benim konuşma sıram hiç gelmedi ki, hem bu zamana kadar susmuşum şimdiden sonra konuşsam ne ola ki?" der.
Bense konuşma hakkımın çok çok olduğu bu zaman ve mekanda susmak istiyorum, ama susma hakkım bile yok. İnsanlar seninle bir şeyler paylaşmak istiyorlar, seni dinlemek istiyorlar, senden fikir dileniyorlar...ve bunun gibi bir sürü "lar". İçimden Sayın Gaga kızımızın şarkısını söylene söylene bütün bu insanlara cevaplarımı sunuyorum,oyunumu oynamaya devam ediyorum,gülümsüyorum, oysa içimi tırmalıyor her bir müsamaha. Artık açık kart oynamak istiyorum ama çok mu geç??
Protestomu susarak yapmak istiyorum. Herşeye ve herkese "susarak" karşı koymak istiyorum. Şu sessiz Salzburg'da sesimi kendime saklamak istiyorum çok mu?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder