13 Mart 2011 Pazar

Wafeltje Wafeltje...

"Öğrencinin altın ayakkabısı olsa bile burs verin demiş bir büyüğümüz",diye ifadeler kullanıyorum bu aralar yakın olduğum Türklere. Eee,yalan mı? Burs veren yok ama evimizi ziyaret edip bize devamlı (bize dediğim zaten topu topu iki kişiyiz) yiyecek içecek getiren bir ablamız var. Daha doğrusu ben onu görünce artık "anne anne annecim" diye yanına koşuyorum sonra başımı omzuna dayayıp kedi moduna direct-transfer oluyorum. Geçenlerde onu kahvaltıya çağırdık, geldiğinde canla başla teflon pilav tenceresinde ona krep yapıyordum. Evet yanlış duymadınız, pilav tenceresi!Napalım yok işte yokkkk! Sonra "anneciğimiz" gitmiş bize Tefal'den (hemi de TEFAL!) büyük küçük iki tava, ha bir de ütü masası, olmadığına farketmiş te. Velhasıl, yine aynı gün bize "waffle" getirmiş. Bu arada ev meyveyle dolup taşıyor, bakmayın çok olduğuna burdaki meyvelerin tadı yok. Hepsi "fake"!! Gerçi burdaki Türklere sorsanız, klişe cevap şu olur, "Fake'ın alası Türkiye'de, bütün gıdalar GDO'lu, zaten kaliteli sebze- meyveleri buralara yolluyorlar". El-cevap: Yek yaaa!!??Bir tanesine dedim ki, "Kim dedi size Türkiye'nin bütün kaliteli ürünlerini yurtdışına (Avrupa'ya) yolladığını? Kızın cevabı enteresan, "Okulda öğrendik, bize öyle anlatıyorlar orada"(Yorumsuz!) Ya zaten burdaki Türklerin Türkiye anlayışına hayranım. Dahası var, ben size en'lerden ikisini sıralayayım biraz gülümseyin (gerçi ben gülümseyemiyorum artık):

Manisa'nın zenginlerinde diye tanıtılan teyze: Türkiye'de kaloliferli ev pek yok zaten.(Teyzecim ben 1995'ten beri ülkemdeyim ve evet kalolifersiz ev var,ama pek yok demek??!!Sonra öğreniyorum ki bu elemanlar Evropa'nın teee gobeğende kalolifersiz evde yaşıyorlarmış da yıllar sonra kaloliferle tanışmışlar).
Türk kızımız: Türkiye'de hiç muz görmedim. (çok özür dilerim, "ohaaaa", Alanya diyorum aloooo!)

Neyse ablanın getirdiği waffle, nam-ı diğer Wafel diyorduk demi. Ben şimdi ara ara uğrayan ev kızı olma modundayım ya, kendimize wafel hazırlayayım dedim hem böylece meyveleri değerlendirmiş olurum. Başladım hazırlamaya ama ne uzun sürdü beeaa. Kremşanti hazırlarken heryere sıçrattım,ama bütün suç blender'ın! Sonra kremşanti bir türlü katılaşmadı,malum Belgium usülü yapacaktım wafel'ımı. Walla öyle ya da böyle sonuç fotoğraftaki gibi, almost a fruit salad guys:) Ama ama, as a result, tabaktaki herşeyi silip süpürmedik mi?!
MUTLU SON!  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder